Munca în zadar

(conjugarea verbului „a conduce”)


Eugen Laurian
Eu sunt foaia,
tușul – Tu,
El și Ea – condei...
Noi, doar scriem,
Voi, schimbați,
numai El are idei !

Eu – foiță,
Tu – creion,
El sau Ea lucrează...
Noi – naivii,
Voi – netoți,
El ne luminează !

Eu sunt alfa,
Tu – omega
și-ntre noi – un alfabet...
Noi, în clasă,
Voi, în bănci,
numai El e-n comitet !

Eu fac spume,
Tu – nimic,
El sau Ea expune...
Noi, doar vaiet,
Voi, doar chin,
numai El dispune !

Eu mă chinui,
Tu te plângi,
El sau Ea oftează...
Noi, doar gloată,
Voi, săraci,
numai El contează !

Eu, în scâncet,
Tu-n nevoi,
El sau Ea se plânge...
Noi ne-aprindem,
Voi turbați,
numai El ne stinge !

Eu sunt nimeni,
nimeni – Tu,
El și Ea n-au chef...
Noi, doar vaiet,
Voi, plusați,
numai El e șef !

Noi, săraci cum alții nu-s,
Voi, în chinuri și nevoi,
El, cu prea-înalții...
El e pe copertă, sus !
Eu și Tu și Noi și Voi,
toți suntem „și alții” !...



București – 27 octombrie 1986
Din volumul ”Calea spre sapiență”
apărut la editura ”Favorit”, în 2016

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin