Semantica privirii



Eugen Laurian


 Mă năpădește toamna cu gânduri, fel de fel,
de parcă-ar vrea să afle cât, încă, frunza-i verde
în cafeniul toamnei ce-ncearcă să-mi dezmierde
păgânele dorințe țesute-n brumărel.

Așa că-i spun să știe că încă nu-s sătul
de vară-n plină vară... Și c-a venit devreme
să-mi dea deja răspunsuri acutelor probleme
la care niciodată n-am meditat destul.

Să nu-mi mai bage-n traistă ispite, lingușiri,
tentații de tot felul, seducții și cerințe!...
Să nu-mi momească traiul cu palide dorințe!
De vrea să-mi știe starea, privească-mă-n priviri!

Când m-oi uita ’nainte scrutând în depărtări,
să știe că privire-mi înseamnă îndrăzneală,
mândrie și prestanță, curaj și chibzuială...
Să nu-mi încurce drumul prin vane încercări!

Când m-o vedea adesea cătând spre Cel-de-sus,
să vadă-n uitătura-mi o maximă credință;
că-n vremuirea vremii îi cer îngăduință
să nu mă-ndrepte toamna pe drumu-i spre apus!

De voi privi în juru-mi, făcând din gânduri cerc
să-ncerce a-nțelege că-ngrijorare-nseamnă;
că toamna, și-apoi iarna, la temere mă-ndeamnă
și-abia atunci să-ntrebe ce simțăminte-ncerc.

Iar de-oi privi tot timpul cătând spre înapoi
să știe draga toamnă că nu mai am scăpare;
că năpădesc întruna regretele amare
și că accept la toartă să mergem amândoi.

Să vină către mine când voi privi doar jos
că-nseamnă resemnare și-nseamnă nepuțință;
și mângâindu-mi trupul cuprins de suferință,
accept venirea toamnei cu-al ei întreg prinos.

Dar până-atunci să-i spuneți, de-o veți vedea cumva,
că încă-i prea devreme!... Și să-și aducă-aminte
că m-a văzut deunăzi privind doar înainte...
Scrutând în depărtare, mă lase-n plata mea!

Cât încă mai e vremea de-a rostui cuvinte,
să stea tăcută toamna..., cuminte-n banca sa!


Bragadiru – 08 iulie 2016
Din volumul ”Gravuri pe suflet” publicat la editura 
”Tempus Dacoromania Comterra”, București, 2017

Comentarii

  1. Aprecierile Dvs. reprezintă un suport fantastic și o încurajare în demersul meu! Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred că la acest moment mai aveți nevoie de încurajări. Va citesc de multă vreme dar mi-a fost greu să fac vre-un comentariu căci în afară de excelent nu prea mai e ceva de spus. Sunt onorat ca mi-ați fost profesor și că pe lângă cele militare mai învăț și azi de la dumneavoastră despre știința și arta frumosului.
    Cu stimă, Gică Baban

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Gică!
      Dacă eu nu am nevoie de încurajări, nici tu nu ai nevoie de curaj! M-ai abordat și ai făcut foarte bine. Mă bucur că-ți plac postările mele. Le poți ”împrăștia” și cunoscuților tăi, întrucât sunt citite pe multe meridiane (din SUA - de unde am peste 3000 de accesări, și până în Vietnam!)
      Toate cele bune!
      EL.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin