Rugă



Eugen Laurian 

În nemărginirea îndurării tale, cer îngăduință celui nevăzut: 
Dă crezare, Doamne, necredinței mele de a crede-n toate ce nu-s de crezut...

Dacă-n vâlvătaia aprigelor gânduri mai apar și umbre de dezinteres,
Ia puterea, Doamne, neputiinței mele de-a putea-nțelege ce nu-i de-nțeles...

Cugetând asupra rezistenței tale și-a tenacității ce nu te-a trădat,
Ia tăria, Doamne, netăriei mele de-a putea parcurge calea de urmat...

Cu durere-n suflet si căință-adâncă... și-ațintind speranța de-a fi izbăvit,
dă-ndurare, Doamne, ne-ndurării mele față de aceia care mi-au greșit.

Cuvios vin, Doamne, spre a ta socoată și mă rogu-ți, iarăși, cu adevărat,
dă iertare, Doamne, neiertării mele celor ce greșit-au și nu i-am iertat...

Dacă-n nebuloasa valurilor vremii m-am căit amarnic când am mai greșit,
dă tăcere, Doamne, netăcerii mele din acele clipe când m-am spovedit...

Dă nădejde, Doamne, dejnădejdii mele de-a vedea poporu-n deznădăjduire,
spre-a afla speranța îndurării tale de-a cunoaște calea către mântuire...

Dacă-n repezeală  și-n precipitare nu zăresc copacu-ntr-al pădurii mit,
dă răbdare, Doamne, nerăbdării mele de-a găsi cuvântul cel mai potrivit...

Revăzând aseară cum se ceartă-n lege,-n lupta spre putere a unor nătărăi,
dă-ndoială, Doamne, îndoielii mele că făcut-ai Lumea doar din... răi și... răi...

Când multiple fapte fac să se-nțeleagă că și lumea noastră-i prea de-a-ndoaselea,
dă speranță, Doamne, disperării mele de-a spera întruna... spre-a nu mai spera...

Ia puterea, Doamne, neputinței noastre de-a vedea secretul micului atom,
dă valoare, Doamne, rugăciunii mele de-a rămâne-ntruna... răbdător și OM !

Dă, Doamne !!!...


Bragadiru – 16 noiembrie 2015 
Din volumul ”Calea spre sapiență”,
publicat la editura Favorit, București, 2016 
   

Comentarii

  1. Da! Da Doamne ca speranta noastra de mai bine sa fie auzita de cei care gresesc crezand ca fac doar bine!
    S.C.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin