Patimă cu ochii negri


 de Eugen Laurian

Amarnic mă detuni
când te privesc de-aproape;
cu-n tremurat de pleoape
mă spulberi și m-aduni...

Mă ard fără-ncetare,
aprinși, cei doi cărbuni
și-adâncul lor – genuni –
m-atrag spre afundare.

Cumplit de necomuni,
sălbatici și păgâni,
pe ochii mei stăpâni
se fac, de luni și luni...

Când nasc ei uragane,
pârjoluri și furtuni,
mă pun pe rugăciuni
și-i simt, în gât, pripoane.

Când patimi și minciuni
îmi nasc trăiri amare,
mă duc, din disperare,
spre casa de nebuni.

De-atâta nepăsare
aș vrea să mă răzbun
și-ți mușc cei doi tăciuni
din pură disperare.

Dar de apar minuni,
privirea lor mă-ngheață
și merg pe-un fir de ață,
smintit, să mă cununi.

Cu-acele mure coapte
de-ai vrea să mă-mpreuni
ți-aș face plecăciuni
și-n plină zi... și-n noapte.


Bragadiru – 3 aprilie 2018

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Inevitabilii tembeli

Adolescență, cu lampas la picior

Lăsați-mă ce sunt!...