De ce, Doamne?...




Față de noi toți, bărbații, ea e mult prea arătoasă...
Și pe ce considerente, Doamne, care-a fost ideea
și motivul pentru care, când ai făurit femeia,
ai făcut-o-așa de dulce... și-ai creat-o-așa frumoasă?

Am creat-o pentru tine, om nepriceput ce ești...
Pentru tine-am făurit-o, – frumusețe și dulceață !
Și i-am pus și suflet mare... și o fire șugubeață,
totul, totul, pentru tine – ca să poți să o iubești !

De-ai făcut-o pentru mine, de ce nu e și-nțeleaptă?
De ce-i super-guralivă... de ce vrea, într-una, sfadă?...
De ce vrajbă și gâlceavă?... Nu vezi că-i, un pic, neroadă?...
De ce, Doamne, n-ai făcut-o ca să fie și deșteaptă?

Am alcătuit femeia să te poată ispiti...
Și cu bune și cu rele, pentru tine-am inventat-o!...
Și i-am dat atâta minte, chiar atunci când am creat-o,
să te super-îndrăgească!... Să te poată, ea, iubi !

Am făcut-o guralivă să te poată potoli...
La cât ești de aiurit, am creat-o prea deșteaptă,
gânditoare, chibzuită... De-o făceam chiar înțeleaptă,
cât ești tu de nătărău, crezi că te putea iubi?...





Bragadiru – 06 ianuarie 2016

Din volumul "Calea spre sapiență" - editura Favorit, anul 2016

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin