Supremul credincios




La congres, masă rotundă... de jur împrejurul ei
stau creștini și necreștini: indieni, arabi, evrei...
Tema pusă în dezbateri, cu înscrieri la cuvânt:
„Care-i cea mai milostivă, din religii, pe pământ?”

Într-o zi, după dezbateri, pe-o străduță-n sălătruc
indianul și arabul văd evreul la un suc...
După ce le-au dat binețe, salutându-i pe-amândoi,
i-a poftit: Stați jos la masă, să vă bucurați și voi !

Și sorbind din păhărele, cum e lesne de-nțeles,
vrând-nevrând, veniră vorba despre tema din congres...
Și se-apucă fiecare să vorbească, caz cu caz,
cum l-a ajutat credința ca să iasă din necaz.

Zise, primul, indianul că-ntr-o zi, potop – ploioasă,
s-a rugat adânc lui Budha să-i salveze mândra casă
și grădina-nfloritoare... Iar prin norul ăla negru, dintr-odată, uite-așa
s-a făcut senin... albastru, peste toat-averea sa.

Eram în deșert, pe moarte, – zise-arabul, un felah
fără apă, mort de sete!... Dar, rugându-l pe Allah,
am întors capul spre Mecca, și, minune... în amiaz,
dintr-odată, vine ploaia și mă scoate din necaz !

Astea-s întâmplări minore – zice Ițic concentrat
să vedeți, minune mare mie mi s-a întâmplat;
când ieșeam din sinagogă, în zi sfântă de sabat,
drept în fața mea, pe stradă, ce credeți c-am observat ?

Portofel din ăla mare, doldora de plin cu bani:
numai euro... și lire... și dolari americani !
Dar știind că necuratul pune omul la-ncercare,
m-am rugat adânc la Domnul, cum în zi de sărbătoare,

pot să scap așa podoimă?... Să mă lumineze-ndat
și să nu păcătuiesc tocmai în zi de sabat...
Și, pe când mă mistuiam în imbolduri și rețineri,
uite-așa, în jurul meu, s-a făcut, de-odată, vineri !



București – 22 noiembrie 2006
Din volumul ”Calea spre sapiență”,
publicat la editura Favorit, București, 2016 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Inevitabilii tembeli

Adolescență, cu lampas la picior

Lăsați-mă ce sunt!...