Revedere

(la 50 de ani de la absolvire)


Eugen Laurian

Liceul, ce, odată, mi se părea gigantic,
m-a așteptat, anume, cu aeru-i romantic
în pieptul său de munte, pe buză de colnic;
deși era același, mi s-a părut mai mic...

Stătea pe delușorul din vremea de demult
când tot tindeam într-una spre-a deveni adult;
dar astăzi, la-ntâlnirea a ”doar” 50 de ani,
mi s-a părut a-mi spune c-am fi contemporani...

Descumpănit amarnic, am zăbovit o clipă...
Pe camarazii clasei i-am căutat în pripă
sperând a-i recunoaște pe toți colegii mei;
dar am zărit, în grupuri, doar parte dintre ei!...

Erau doar cei pe care i-a ocrotit natura
și cărora, chiar, cerul le-a protejat făptura
de toată soarta aspră, haină, hrăpăreață;
și, doar, Divinitatea i-au mai ținut în viață...

Mi-am întâlnit amicul pe care l-am avut;
Părea a fi profesor... Nu l-am recunoscut!...
L-am întrebat cu grijă, cu teamă, cu sfială:
”La ce mi-ați fost profesor?... Și ce-ați predat în școală?”

Surprinzător, răspunsul  trăsni asupra mea:
”Eu cred că dumneavoastră ne-ați învățat ceva,
dar nu știu ce, anume, că... vremea a trecut
și, de la absolvire, eu nu v-am mai văzut.”

Cum nu avea vreun dubiu în toată spusa lui,
neîmpăcat cu gândul, bezmetic și tehui,
am acceptat afrontul, văzând uimirea sa,
și am rămas pe gânduri de cum oi arăta...

Târziu, apoi, cu grupa, în clasă amândoi,
am adâncit misterul disputei dintre noi...
Stătea cu mine-n bancă... Eram pe-același rând:
”Să nu fi fost profesor?... Și cum l-o fi chemând?

De ce-i cu mine-n bancă, alăturea, cuminte,
și nu e la catedră semeț, ca înainte,
la tablă să mă scoată?... Și, ca de obicei,
când nu știam răspunsul, să-mi ardă iar un trei?”

Pe când era, aproape, trufia să ne-nhațe
am început să râdem și ne-am cuprins în brațe
înțelegând că oastea și viața – contondenta –
au tot săpat frenetic și și-au lăsat amprenta.

Ce festă ne joci, viață, și ne abandonezi
și, când ne-aduni tu anii, ne metamorfozezi...


Câmpulung Moldovenesc – 10 septembrie 2017

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Adolescență, cu lampas la picior

Inevitabilii tembeli

Lăsați-mă ce sunt!...