Trădarea inspirației



Eugen Laurian 

Șoptește marea, dimineața,
doar celor predispuși la reverie...

Doar celor ce aseară, ieșind din apatie
s-au dus pe malul mării s-o vadă scânteind
sub raza lunii pline, în valuri de argint
ce-au plâns de fericire, prin stropi, ca-ntr-o beție.

Doar celor ce ast’-noapte, când au vorbit cu marea
din jilțul din terasă, au lăcrimat sub geană,
iar dis-de-dimineață au străbătut, în goană,
nisipul ud al plajei să-i simtă răsuflarea.

Doar lor le spune marea prin câteva cuvinte
și șoapte iscusite, ca dintr-o întâmplare,
ce s-a-ntâmplat în noaptea cea dusă la culcare
sau cele petrecute cu-o seară înainte.

Doar sufletelor care pășesc de dimineață
prin apa adormită le spune să audă
secretul viu al nopții păstrat, cu-atâta trudă, 
de marea-nvolburată ce-n valuri se răsfață

și udă, ritmic, plaja, nisipul, digul, malul...
Prin nu știu ce miracol, abia atunci se-ndură
să-mi spună pe șoptite din tăinuita-i gură
ce-a auzit prin noapte și ce văzut-a valul.

Cum astăzi dimineață mi-a povestit c-aseară,
când scormoneam cuvinte să-ți scriu o elegie,
cu-n altul, oarecare, ai pus de-o poezie
și-ai risipit tot visul, anume să mă doară,

am înțeles în fine, cuprins de disperare,
că nu sunt din povestea doar mie hărăzită...
Că dintre toți bărbații lipseam din recuzită
doar eu!... Neinspiratul ce te-a adus la mare!


Mangalia – 25 iulie 2016
Din volumul ”Gravuri pe suflet” publicat la editura 
”Tempus Dacoromania Comterra”, București, 2017

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin