Mesteacănul

Eugen Laurian

Foșnetul pădurii încerca să treacă-n
liniștea din suflet prinsă de-un arțar,
când, în pacea nopții sfântă, de altar,
mi-a vorbit în treacăt, tainic, un mesteacăn.

Alb la-nfățișare și îmbrăcăminte
și cu părul vraiște, țeselat de vânt,
fluturându-și coama ce căta-n pământ
m-a-ntrebat în șoaptă, îngânând cuminte:

-       „Ai putea, amice, limpede să-mi spui
pentru care noimă oamenii, de mor,
țin să-i privegheze, pe mormântul lor,
teiul, tuia, pinul, trandafiri destui,

cedrul ori stejarul, iarba-ngândurată
și mesteacăn sigur, sigur, niciodată?”

Uluit de glasu-i cald, adânc, ascuns,
scuturat de teamă, trunchiul i-am cuprins...
Cu albită creangă, parcă dinadins
mi-a sădit în suflet explicit răspuns:

-       „Cimitirul vostru jar adăpostește...
Stau în el de-a valma, și-ard în vâlvătăi
și bandiți, și monștri, păcătoși și răi
dând venin țărânei ce-i împrejmuiește.

Cum să-mi spurc eu scoarța albă, ne-ntinată?...
Cum să-mi trag eu seva din așa pământ
unde-n măruntaie, ca într-un descânt,
mi-ar fi rădăcina veșnic blestemată?

Cu așa netrebnici m-aș îmbolnăvi,
mi s-ar rupe coaja și-aș înnebuni!

Aș muri mai bine!... Și-aș putea să mor,
de mi-aș trage vlaga din micimea lor!”



Bragadiru – 8 februarie 2018
Din volumul de versuri „Furia disperării”, 
publicat la Editura Amanda Edit

Comentarii

  1. Frumos... frumos. Cat adevar si cata durere in cele zise. Mesteacanul este imperial in orice spatiu (grdina, parc etc.). Prin puritatea lui nu "admite" nici-un compromis. A.Prodan

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Adolescență, cu lampas la picior