Deziderat

 Autor Eugen Laurian

Nu pot să-ndrept eu lumea,
nici taine să dezleg...
Și nici să schimb natura...
Pot, doar, să-o înțeleg...

N-am să detest lichele,
netrebnici ori otrepe...
Și nu le-admir prezența,
vreau, doar, să-i pot percepe...

Când știu că lumea asta-i
făcută – nu de zei –
nici nu le plâng absența,
nici nu m-amuz de ei.

Nimic din ce-i în viață
nu voi disprețui
am grijă, doar, întruna,
a nu păcătui.

Nu vreau să știu de toate,
nici lauri să culeg!...
Vreau, doar, îngăduință,
și, doar, să vă-nțeleg!...



Bragadiru – 30 ianuarie 2017
Din volumul de poezii „Furia disperării”
publicat la Editura Amanda Edit / 2019

Comentarii

  1. Merita oare sa incerci sa-i intelegi ? Pe ei nu-i intereseaza nimic si nu le pasa de nimeni. Efortul tau ar fi necesar ?... Sa-i ignoram, sa-i facem sa-si simta inutilitatea. Prea multa acceptare a navurilor lor i-a facut sa se simta importanti si indispenabili.R. Prodan

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate, Relule! Problema este că doresc să-i înțeleg pentru a-i accepta să conviețuiască printre semenii noștri: să respire același aer cu noi (deși nu s-ar cuveni!). Mi-e greu să-i înțeleg, adesea nu reușesc, și de aceea implor Divinitatea să-mi dea această putere!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Inevitabilii tembeli

Adolescență, cu lampas la picior

Lăsați-mă ce sunt!...