Am mai murit un pic


Motto: „Moare câte puțin cine nu riscă
să construiască ceva nou.”
Pablo Neruda
  
Atras de perturbante zădărniciri bizare,
cum, din comoditate, ieri n-am mai scris nimic,
acut mi-e sentimentul c-am mai murit un pic
lăsând să zboare clipa cea veșnic călătoare.

Marcat de griji anoste, ce vin din vreme-n vreme,
arunc deșertăciunea pe-un gând amăgitor
și-mi temperez visarea că, meditând, nu mor
pe iambii și troheii nescriselor poeme.

Avid, îmi iau condeiul... Gravez pe-a vieții filă
sintagme ori nimicuri ce dau trăirii sens
și, vrând frânarea vremii din ritmul ei intens,
arunc cu anapestul în goana-i inutilă.

  *   *   *
Neculegând polenul ideilor fugare,
invidiez albina ce-și face zilnic rond
să zămislească aur pe-ntregul mapamond...
Asupra-mi să se-aplece, o rog cu disperare!


Autor: Eugen Laurian
Bragadiru – 20 iulie 2019

Comentarii

  1. Nu poti sa "mori" cand esti asa de viu.Oare de ce nu ne gasim timp sa ne dam seama ca totusi suntem "homo sapiens"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și, totuși, clipă de clipă „continuam să murim” până când... lucrarea va fi definitivată de... cea cu coasa!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin