Patimă cu ochi albaștri

 Autor: Eugen Laurian 


A inimii patroană,
mă-ncumet să-ți admir
nuanța de safir
total nepământeană.

Albaștri și rotunzi,
dau cerului pomană
și norii-o iau la goană
tăcuți și furibunzi.

Căzându-ți, sub sprânceană,
albastrul infinit,
mi-e gândul pustiit 
și sufletul – o rană.

Putând scruta în ei,
privirea ta – dojană
demonică, vicleană –
mă bagă la idei.

Când mă cuprind – capcană,
în hăul lor m-afund
și simt, ca muribund,
durerea inumană.

Iar când în ei mă scald,
iubire ori hârjoană,
o dragoste spontană
îi tulbură-n smarald.

Candoare și prihană,
mă fac să delirez
dar vreau să îi păstrez
la sânul meu, icoană,

și-n taină, lor mă-nchin...
Privirea-mi de satană
aflând, patriciană,
la țărmul lor, cămin.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin