Pierdut printre cuvinte



 Eugen Laurian


Unde-am fost în clipa-aceea
când natura prevestește prin văzduh, prin flori, prin cântec
izvorârea noii zile, ca un fel de avanpost
al trezirii dimineții gândurilor fără rost,
n-am știut a rupe fraza și-a ieși de sub descântec...
Dar eu, însumi, unde-am fost ?

Unde mi-au fost ochii, oare,
când, văzând atâta viață-ntr-ale zilei începuturi,
n-am zărit surâsul ierbii către-a soarelui lumină,
nici, plângând, regina nopții când se-nchide și suspină,
nici bătăi de aripi albe din haotic zbor de fluturi...
Unde mi-au fost ochii, oare?

Unde mi-au fost ochii, oare,
când, privind cum zburdă mieii prin saivane și prin țarcuri,
n-am văzut cum crește viața și zâmbește către cer,
cum își caută perechea  între taină și mister,
și cum freamătă natura prin păduri... prin noi, prin parcuri...
Unde mi-au fost ochii, oare?

Unde mi-a fost nasul, oare,
când, prin largile poiene, boncănind în ritm cu cerbii,
și-alergând prin primăvară, prin metafore puhoi,
n-am anticipat sosirea Învierii dinspre noi
și, pierdut printre mesteceni, n-am simțit mirosul ierbii...
Unde mi-a fost nasul, oare?

Unde mi-a fost gura, oare,
când, de-atâta primăvară, prins de fluturi și descânt,
n-am putut deschide gura să cânt „Oda bucuriei”
și, pierdut în veșnicia cea din trilul ciocârliei,
n-am rostit, măcar, o vorbă... și n-am scos niciun cuvânt...
Unde mi-a fost gura, oare?

Unde mi-a fost capul, oare,
când, cu simțurile toate prinse-n vrajă și-n spectacol,
auzind cum crapă cerul ce deschide, tremurând,
peste pleoapa gurii mele, peste ochi-mi, peste gând,
nopțile de Sânziene cu eternul lor miracol,
am uitat de mine însumi... și-am uitat și cine sunt...
Unde mi-a fost capul, oare?

Unde-am fost în clipa-aceea
când, prea-luminând destinul gândurile-n poezie
în metafore și fraze, ca un fel de avanpost
al trezirii dimineții gândurilor fără rost,
n-am știut a rupe vraja și-a ieși de sub magie ...
Dar eu, însumi, unde-am fost ?



Bragadiru – 20 iunie 2015

Din volumul ”Calea spre sapiență”,
publicat la editura Favorit, București, 2016

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin