E primăvară-n toamnă


Eugen Laurian

E toamnă-n buzunarul de la piept,
dar inima-mi surâde de-atâta primăvară
încât îmi vine-a crede că s-a-ntâmplat ceva
ce nu știu dacă-i bine ori dacă-i, doar așa,
un foc de paie arse din cel ce-odinioară
ardea, întotdeauna, pasionant și drept.

Și-i toamnă, poate, în simțiri și-n gând,
dar gândul mă îndeamnă l-atâta primăvară
că nu mai știu de-i neaoș... Probabil răscoliri
de dusă primăvară... Ori, poate-nchipuiri
ce-ar vrea să mai ațâte un foc (a câta oară?)
pierdut printre ruine, umil, tăcut, plăpând.

Să fie oare toamnă în mersu-mi și în glas
de când surâsul toamnei cu grijă mă-nconjoară
și-mi toarnă-n obiceiuri fărâme de necaz
să-mi macine speranța, lăsându-mi pe obraz
însemnele iubirii din altă primăvară
din care astăzi, sigur, doar urme-au mai rămas?

Chiar dacă este toamnă-n întregul univers,
aș vrea ca universul să cânte-a primăvară
când visul meu nesigur rămas într-un impas
mai bâjbâie pe drumuri, de cer tot mai atras,
și-mi bântuie prin cuget un gând, așa-ntr-o doară,
că primăvara-mi vine prin verbul unui vers.

Dar dacă-i toamnă-toamnă și-i târziu,
de ce mă-ndeamnă toamna să pun în paranteze
mai tot alaiul tandru al micilor prostii
ce, doar, prin primăvară au rostul de-a suci
naive minți, ursite să nu realizeze
că-mbrac cununa toamnei și-al toamnei pardesiu?

De ce-ar dori ca viața-mi, cu râvnă, să probeze
c-am devenit, de-odată, al toamnei mușteriu?


Bragadiru – 14 iulie 2016

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin