Din cupe se bea vinul


Eugen Laurian

Crâșmarule, când îmi aduci, tu, vinul
să nu mi-l pui în sticle și pahare!...
Să-l verși din damigene în ulcioare
că vreau să-l sorb, pios, ca tot creștinul
din cupe de pământ atent lucrate
de-o mână, de artist, blagoslovită.

Știind că în argila dogorită
plângea, sub foc, întreaga nuditate
a sutelor de torsuri și picioare
ce-au adormit prin locuri fără milă,
de-unde-olarul și-a luat argilă
să-ți facă ție cupe princiare,
voiesc a mângâia și căni și chiupuri
ce-au fost, cândva, ca el, ca ea, ca tine...
Ființe vii ce-au vremuit spre mine,
în mii și mii de ani, prin zvelte trupuri.

Crâșmarule,  voiesc s-aduci ulciorul
cu vinul sângeriu la jumătate...
Și cupa cu motive colorate
din care-aș bea eu, singur, muritorul,
nu vinul tău, ce-a început a plânge
cu lacrimile celor din pământuri
împrăștiate de olari în patru vânturi,
ci vinul prefăcut, de lut, în sânge.

Crâșmarule, se bea din cupe vinul
și nu din sticle moarte și pahare...
Se bea din căni, din cupe și ulcioare
și, doar, din ce zvâcnește caolinul!...

Și astfel bând, cu pofta mea calică,
cu gura-mi alipită de argilă,
să-mi amintesc, cu dragoste și milă,
de toți acei ce-s, astăzi, doar ulcică.

Crâșmarule, de astăzi înainte
să dai mulțimii doar în cupe vinul,
că, poate-așa, vei lămuri destinul
să-și mai aducă și de noi aminte!

Că, poate-așa, în vremea care vine
vreun băutor ce va voi să ceară
o cupă-n loc de-o sticlă ordinară
își va aduce-aminte și de mine!




Bragadiru – 1 august 2016

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin