Melancolie


Eugen Laurian

Chiar dacă-mi umbli, toamnă, prin lada cu-amintiri
și-mi răscolești, adesea, tot felul de păcate,
te rog, păstrează-mi toamnă chiar ridurile – toate!,
dar nu-mi lăsa acolo și oful din priviri.

Iar dacă vei deschide, cumva, și alte lăzi
de n-oi putea distinge nici lună, nici luceafăr,
te rog, menține-mi toamnă doar mersul încă teafăr
spre-a colinda, aiurea, prin parcuri și pe străzi.

Acaparat, vremelnic, de mari nesăbuințe,
uitând să pun și lucruri de vază în desagă,
păstrează-mi, dragă toamnă, memoria întreagă
cu tot alaiu-n zbucium al micilor dorințe.

Preocupat, întruna, de-a gândului rugină
ce-mi răscolește patimi din viața-mi agitată,
te rog, menține-mi toamnă și inima curată
în primăvara care... poate-o voi să vină.

Zvârlite-n mare grabă, în ordinea crescândă
din lada cu memorii bătute-n chihlimbare,
păstrează-mi, dragă toamnă, și gândurile-mi clare
în perspectiva iernii ce stă, parcă, la pândă.

Mai zăbovesc și-acuma, în anii mei cuminți,
prin clipe zbuciumate din vremea tinereții;
să nu îngheț amarnic în toată iarna vieții,
te rog, păstrează-mi toamnă doar amintiri fierbinți!



Bragadiru – 16 octombrie 2016

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin