Întreabă-te


Eugen Laurian

Nu te mândri cu casa ta, ce mare e, ce-ai pus în ea !
Întreabă-te necontenit: „Câți nevoiași am găzduit ?”

Nu te făli cu bunu-ți trai, ce marcă de mașină ai !
Întreabă-te: „Mașina mea, pe câți sărmani am dus cu ea ?”

Nu te mândri, neîncetat, ce bine ești, tu, îmbrăcat !
Întreabă-te îndrituit: „Pe câți săraci am învelit ?”

Nu te mândri cu ce-ai făcut, ce meserie ai avut !
Întreabă-te: „Am corespuns, pe postul meu, îndeajuns ?”

Nu te făli, fără-ncetare, că ai avut câștigul mare !
Întreabă-te: „Pentru venit, de câte ori m-am înjosit ?”

Nu te făli, neîntrecut, cu ce prieteni ai avut !
Întreabă-te, ca un profan: „Dar pentru câți am fost dușman?”

Nu-nvinui culoarea pielii și-ngrijorarea îndoielii !
Întreabă-te, însă, mereu: „Dar care-i caracterul meu ?”

Nu te mândri, neîncetat, cu cine te-ai învecinat !
Întreabă-te, nu fără rost: „Ce fel de megieș am fost ?”


De vrei să fii un ignorant, nu te-ntreba, în mod constant !

Dar dacă vrei, mai bun, să fii: Întreabă-te !... Nu te mândri !...

Bragadiru – 28 august 2014
Din volumul ”Calea spre sapiență”,
publicat la editura Favorit, București, 2016 

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin