Îngrijorare



 Eugen Laurian


În mii și mii de veacuri, de la creare-ncoace,
au răposat într’ânsul atâtea vietăți
încât mi-e imposibil să n-am dificultăți
în a vedea Pământul un animal vorace.

De-aceea cred că-i viață și-n stropul de argilă
ce e în așteptare sau stă în adormire
să vină vreun netrebnic, un lăcomos din fire,
să-l scoată din odihna-i cea rece și stabilă

să-l pună pe vreo roată cu gânduri revanșarde,
să-l facă vreo ceșcuță... O farfurie, poate?...
Apoi, cu nerăbdare și gesturi disperate
să-l pună-n focul sacru ce-l mistuie și-l arde.

Abia atunci dispare din bobul de argilă
și ultima zvâcnire din viața-i dinainte
când, încărcat de suflet, putea să reprezinte
un om, o zburătoare, o floare, o reptilă...

Lipsit de orice șansă, de baftă și noroc,
de-i pus, cumva, pe roată îndură și oftează,
căci lutul încă-i viață și când îl modelează...
I se sfârșește viața doar când e pus în foc!

De-aceea mă cutremur la gândul că, vreodată,
vreun făcător de oale găsi-va creatoare
luarea de argilă din cimitiru-n care
îmi fac sub brazdă somnul... și tihna meritată.


Bragadiru – 12 august 2016

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin