Blestem asupra năpârcilor


(pamfletul musafirului nepoftit)

Eugen Laurian

Motto: „Întâi te vor înjura. Pe urmă vor râde de tine. Apoi te vor declara nebun. După aceea vor încerca să te compromită. Într-un târziu vor face tot posibilul să te lichideze. Dar dacă scapi cu viaţă din toate acestea, vei fi un om mare.”
Mahatma Gandi


Tu, cine ești?... Că te-am primit ca frate
și omenește te-am tratat, iar tu
îmi tot dictezi ce-i bine și ce nu
și te-ai înscăunat la mine în cetate...

Ți-am dat pământ... Ți-am dat și cer, și pâine...
Eu sunt român și-s bun!... Tu, cine ești
de mă înjuri și-adesea mă jignești
când te-am primit, străinule, cum se cuvine?...

Și adăpost ți-am dat... Ți-am dat și masă...
Te-am omenit și te-am îndestulat...
Alăturea de mine te-am culcat...
Tu cine ești, de fapt, aspidă veninoasă?

Îmi recomanzi să fac la mine-n țară,
cu reguli noi ce nu le-aplici la tine,
experimente-adesea asasine
pe care nimeni nu le-ngăduie pe-afară.

Mă dirijezi, mereu, cu îndrumări ciudate
spunând că, respectându-le atent,
mă voi apropia de occident...
Dar văd că răul scurmă groaznic din cetate!

Din contra, văd că zilele-s mai grele
și simt că în curând n-am să mai pot;
pecinginea se-ntinde peste tot
de când te-ai furișat în tinda casei mele...

Mă denigrezi la case mari, năpârcă,
mă umilești, mă sudui, mă lezezi ...
Și-mi șterpelești din casă tot ce vezi
și relele din lume mi le pui în cârcă!

Năpârcă zâmbitoare și parșivă,
te-ai aciuat, tiptil, la casa mea
și-ai început apoi a comanda
să mi se pregătească grâul, de colivă.

Ai râs de sfinții mei ca de jivine
și mi-ai impus cu sila dumnezei
aduși de-aiurea – niște farisei
deprinși cu sărbători sordide și străine.

Nemernic intrigant și pui de lele
calomniezi cu fiece cuvânt
tot ce-am mai drag, mai mândru și mai sfânt
și mi-ai adus pe cap tot felul de belele.

De când ai apărut, mi-s toate-aiurea:
nici vântul nu mai bate cum bătea,
nici luna nu mai râde cum râdea
și nu mai e de mult, la locul ei, pădurea.

Aveam ’nainte, câte-un pic, din toate
și astăzi, parcă, toate-au dispărut;
ce mult aș da s-o iau de la-nceput
și ușa zdravăn să-ți trântesc... în nas și-n spate!

Când ai venit, mi-ai implorat pomană...
Tu, cine ești, de fapt?... Și ce dorești
de spurci cu fapta tot ce întâlnești?...
Amin!... Blestemul să te-ajungă, lighioană!



Bragadiru – 28 ianuarie 2018

Comentarii

  1. Nu au venit singuri, ci tot noi i-am invitat. Promisiuni facute si, inghitite de creduli au dus incet, incet la inrobirea tarii. Le-am oferit-o aproape gratis. Tot ce a fost valoros s-a dus pe apa sambetii. Acum incercam sa ne dumirim ce prostii am facut, dar profitorii nu se lasa cu una cu doua. Bani foarte multi sunt in joc, se impart in stanga si in dreapta pentru a mentine controlul asupra a ce mai este de furat. Ma refer la cei care pentru asta au venit. A. Prodan

    RăspundețiȘtergere
  2. Oricât aș încerca, nu identific argumente cu care să te pot contrazice.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vesnica jeluire a românului!Tot folclorul nostru e plin de cantece de jale,căci sărăntocii atâta pot! Si eu sunt sărăntoc, dar macar nu mă jelui!

    RăspundețiȘtergere
  4. Necunoscuti si anonimi isi scriu parerea!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin