Minunea lumii


 Eugen Laurian


În a șasea zi de muncă, așteptându-și un repaus
pentru inimă și suflet, pentru brațe, pentru gând,
Cel Atoate-Ziditorul, mângâind un boț plăpând,
cercetându-și Universul și văzând atâta haos,

chibzuind asupra Lumii, a decis să-și împlinească
visul de-a crea și viață... Viața și maternitatea
pentru-a Lumii dăinuire... Implorând sacralitatea,
a luat cu grijă lutul și-a-nceput să-l plămădească...

Cum trecea atâta vreme, se-auzi din Cer o șoaptă:
- Cu ce, Doamne,-Ți umpli Timpul după-atâta chin și muncă?...
Lasă-ncolo boțu-acela!... Lasă-l pacostei!... L-aruncă!
Ia-Ți mai bine-o zi zăbavă după trudă, după faptă!

N-a răspuns la provocare... Și-a continuat misiunea
stăruind pe amănunte mai asiduu, mai atent
la detalii și la taine, la bun gust, rafinament
și la toate celelalte ce alcătuiau minunea.

Se-auzi din nou prin Ceruri pizma și nedumerirea:
- De ce, Doamne,-Ți mai pierzi vremea cu nimicuri, cu detalii?
Ia-Ți mai bine-o zi hodină după cazne și travalii
că oricum făcut-ai Lumea!... Împlinitu-Ți-ai menirea!

Amplă, vocea nemuririi detună în toate cele:
– Nu e gata pân’ nu-i gata Ea –  mirabila comoară!
Ea-mi va duce mai departe toată munca temerară
și pe firavii ei umeri va sta rostul trudei mele.

Șoapta iar argumentează: –  Faci și lucruri inutile
care-mi macină răbdarea pe când Lumea e completă;
și ce-Ți ia atâta vreme modelând o siluetă
când făcut-ai Lumea-ntreagă în doar cinci... ori șase zile?...

– Gând rebel vorbind aiurea, ce fac eu e-un lucru sfânt;
e-o minune ce fac astăzi și e opera supremă
și e ultima din toate... E a Lumii diademă
și e cea mai importantă și din Cer..., și pe Pământ !

Dacă-ai ști care Mi-e planul și-ai vedea proiectul Meu
n-ai mai spune că-Mi pierd timpul cu nimicuri și cu fleacuri,
ai vedea minunea vie ce va dăinui prin veacuri
și prin care omenirea va ținti spre Dumnezeu.

– Cum de ți-a trecut prin minte o asemenea idee
să compui așa miracol..., să creezi minunea-n Lume?...
Și cum, Doamne, o s-o cheme?... Trebuie să-i dăm un nume!
– O să-i spunem, pur și simplu, – zise Domnul – că-i femeie!

– Scuză-mi, Doamne, insistența..., neștiința-mi maniacă,
dar persistă întrebarea, teama și nedumerirea...
Care-i rostul ei în Lume ce i-l dă Dumnezeirea?...
Ce va ști sărmana fată?... Ce e-n stare, ea, să facă?...

– O să facă musai totul, cu bun gust și acribie,
va cunoaște-n amănunte munca, viața cu de toate,
tot ce mișcă-n Lumea asta, chiar și toaca-n cer când bate,
iar din cele pământene doar un lucru n-o să-l știe!

Bunăoară,-a mea minune o să știe și-o să poată
cu-n sărut să bandajeze toate rănile din Lume,
are darul procreerii, nașterea o să-și asume
și copiii să-i educe... și să-Mi fie devotată.

Cu un zâmbet să-ncălzească orice inimă-mpietrită;
mângâind cu două vorbe să alinte doruri frânte,
va putea să lumineze..., orice soartă să-o descânte...
Are inimă și suflet... și o minte ascuțită.

Va trăi cu dăruire în credință și-n asceză...
Ale Lumii rele, toate, ști-va să le îmblânzească...
Va proba atâta spirit ca nebuni să domolească
și va fi biruitoare în lucrare... și-n geneză.

Va putea să schimbe Lumea cu o vorbă sau cu-o șoaptă
și din ochi să privegheze la nevoile mulțimii...
Are-n grija ei pe toate..., are darul profețimii
și pe toate le prevede... O să fie o-nțeleaptă!

Va păstra graiul și limba, viața și perpetuarea,
rânduielile din casă și-obiceiuri să păstreze,
să gătească și să spele, liniștea s-o garanteze,
însă mai presus de toate..., să-Mi continue lucrarea!

Dar va fi între ființe precum mielul între cîini!...
– Va putea să facă astea toate ce mi Le-ai descris?...
– Va putea!... Și le va face că așa îi e prescris,
doar cu mintea-i înțeleaptă și... cu cele două mâini!...

– Ăsta-i chinul de pe Lume!... Oare-așa să-i fie datul?...
Cum să facă toate astea? Va putea, ea, să gândească?...
– Va putea!.. Mai mult de-atâta, va putea să-nfăptuiască
toate cele ce-și propune, mult mai bine ca bărbatul

că e mult mai răbdătoare, mai abilă, mai tenace,
mai puternică, mai tare, și cu mult mai rezistentă,
plină de cucernicie, zâmbitoare permanentă
și cu zâmbetul pe buze, ceea ce-și propune – face!

– Are-atâta frumusețe și-i atât de-ncântătoare,
dar e mult prea costelivă... și e mult prea delicată!...
Uite-aici, sub geana dreaptă, i-a ieșit, bat-o s-o bată!,
i-a ieșit un bob de rouă... Cred că asta-i o eroare!...

– Nu-i eroare ce se vede!...  Lacrimă-i, în devenire...
– Și la ce îi folosește boaba mică, îngerească?...
– În atâtea situații de trăire sufletească,
ea prin lacrimi își exprimă starea ei de mulțumire...

Lăcrimează la durere, la minciuni și disperare,
la tristeți, singurătate, supărări și dandanale;
tot prin lacrimă-și exprimă bucurii primordiale,
lăcrimează la iubire, patimă și... încântare.

– Cum să știe omul simplu care-i starea ei de bine
dacă tot prin lăcrimare e și răul..., e și cerul?
– Asta o să-i fie taina!... Și-i vor dezlega misterul
numai cei cărora fata a decis că le-aparține!

– Te-ai gândit la toate, Doamne, de-ai creat așa minune!...
De-aia zăbovit-ai molcom pe la suflet și la frunte
și-ai pierdut atâta vreme cu chestiunile mărunte...
S-o creezi fără cusururi..., fără nicio slăbiciune...

– La atâta perfecțiune are, totuși, o lacună!
– Și de ce ai acceptat-o?... De ce, Doamne, i-ai lăsat-o?...
– Nu doar că am acceptat-o!... Chiar Eu, Însumi, i-am creat-o
pentru-a fi printre ființe vietatea cea mai bună!

– Tot n-am înțeles defectul... Care-i hiba ei, anume?
– De-a nu-și ști însemnătatea, forța, binecuvântarea,
care-i e capacitatea, importanța și valoarea...
Niciodadă n-o să știe!... Dac-ar ști, ar face-o Lume!

Simultan, pe tot Pământul, mila Mea vă va pătrunde,
dar va fi mai greu, se pare, ca să-Mi demonstrez prezența,
de-aia am creat FEMEIA!... I-am dat toată competența
să mă reprezinte-n Lume permanent, pe orișiunde.

De-aia-ți zic, și ține minte!,-n Lumea ce-am făcut-o Eu
nu bărbatul, ci femeia e creația divină...
Nu bărbatul, ci femeia este opera deplină
ce va duce mai departe ce creat-a Dumnezeu!

Ca să fiu, Eu, pretutindeni!...
Unde-s ele sunt și Eu!


Bragadiru – 8 martie 2018



[1] Prelucrare după o idee preluată de pe internet și intitulată „Defectul femeii”.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin