Amurg


Eugen Laurian

Călătorind mereu înspre amurg
constat că-mi face bine înserarea,
că-s mai amic cu timpul și răbdarea
când văd, tiptil, cum ani întregi se scurg.

Cu pași preciși, mai iuți sau mai înceți,
de asfințit mă simt tot mai aproape
și cum pricep că nimeni n-o să scape
mă las în seama nobilei tristeți.

Dar cum nu scrie, ce va fi,-n vreo carte,
sfidez și rânduieli și algoritm;
păstrez al nepăsării sigur ritm
fiind, de răsărit, tot mai departe.

Chiar de nu pot să mă opresc din zbor
spre-un infinit mai ’nalt decât pământul,
eu mă împac cu soarta și cu gândul
că asta-i scris pe fruntea tuturor.

Dar lupt să-nving în cel din urmă meci
al îndârjitei coase ne-mblânzite
că prea și-a formulat păreri pripite
gestionara ultimei poteci.

Împleticiți, când pașii mei parcurg
chiar ultimele trepte către Marte,
de răsărit fiind tot mai depatre,
alerg tot mai aproape de amurg.

Dar pân-atunci eu nu-mi fac griji, deloc,
și vă invit la marea sărbătoare
să închinăm un strop spre stele căzătoare
că vin, mai am în beci...,  un poloboc

din care, strașnic, voi, amicii mei,
să toastați cu mine, împreună,
când moartea va zâmbi, chiorâș, la lună
că sete îi va fi, precis, și ei.


Bragadiru -  10 octombrie 2018

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin