Octombrie


de Eugen Laurian

De ce pătezi zenitul cuprinderii albastre
cu falduri de-ntristare ce plâng, din când în când,
și obturezi, vremelnic, un soare șchiopătând
ca să-ți impui pecetea pe sufletele noastre?

De ce-mi pictezi pădurea cu galbene nuanțe
pe infinite frunze de-un verde zâmbitor
împrăștiind tristețea pe-ntreg obrazul lor
în tânguitul jalnic al ultimei romanțe?

De ce-mi stresezi privirea și arborii mi-i scuturi
de infinite daruri ce dorm pe-al frunzei limb
și-mi hărțuiești câmpia anticipând, în schimb,
o vagă promisiune de albe așternuturi?

De ce-mi îmbraci copacii în pardesiu de toamnă
cât, încă, frunza-i vie și tremură ușor?...
Nu-ți este frică, oare, de răzbunarea lor
când vocile pădurii la moarte te condamnă?

De ce-mi fardezi lăstarii cu tentă ruginie
când ei nu știu ce-i toamnă, nici iarnă cu ninsori?...
De ce le-azvârli pe chipuri o mie de culori
modificând-mi codrul cu-atâta barbarie?

De ce-mi gonești mulțimea de voci înaripate
spre negre continente, în jale și pustiu,
zburătăcind aiurea, pe-al iernii bidiviu,
doar nesfârșite cârduri de ciori îndurerate?

De ce-mi aduci furtună prin deplasări de fronturi
aduse din Atlantic să schimbe-al toamnei mers
și, îngroziți de spaima cumplitului demers,
să-mi hăituiești cocorii spre alte orizonturi?

De ce îmi biciui marea cu-ncrâncenate vânturi
ca vara să-și arunce și cel din urmă fald
al rochiei purtate pe coapsa-i de smarald,
izbind îmbrățișarea de ape și pământuri?

Ei, pentru toate-acestea te cert în gura mare
și-am să te-oblig, fițoaso, din calendar să pleci
să nu-mi mai bântui gândul cu norii tăi buieci
și inima să-mi sfârteci de-atâta dezolare.

Dar pentru că de-o vreme îmi fermentează vinul
și mi-ai umplut cămara te-ngădui, rea cum ești,
să-mi ții iar companie la chefuri și povești
cât timp cocorii-și cântă, în zborul lor, suspinul.



Techirghiol – 30 octombrie 2018

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin