Aria imposturii


(de la președintele blocului și până, hăt, departe!)

Eugen Laurian

Chiar dacă-n viața asta n-am făcut nimic
de care lumea să-și aduc-aminte,
sunt cel mai potrivit să vă fiu președinte
și vieții voastre vreau să mă dedic!

Nu-i altul vrednic să vă reprezinte...
Doar eu sunt apt și sunt îndreptățit
să mă votați!... Sunt cel mai nimerit
să vă slujesc, din nou, ca președinte!

Nu-mi cereți lămuriri ori socoteală
de ceea ce-am făcut până acum;
nu vreau să mă opriți din mândru-mi drum
și să ratez cămașa prezidențială.

Dac-am furat, mi-e martor Dumnezeu
că am făcut-o doar să mă mai ’nalț,
dar știu să-i fac penali pe toți ceilalți
ce-au șterpelit cum am ciordit și eu.

Vă cer numai atât... Luați aminte
că-s cel mai potrivit... Și tot ce îmi doresc
e să fiu baci și să vă cârmuiesc!...
Votați-mă, deci, iarăși, președinte!

N-am fost nici procuror, nici avocat,
dar fac ce vreau în „parohia mea”
că „șarlatanii” nu m-or suspenda
chiar dacă-s impostor calificat!

Nu mă pricep deloc la unitate
dar știu, grozav, cum pot să vă dezbin
că doar Discordiei profund mă-nchin
și stăpânesc prin animozitate.

Votați-mă, deci, oameni buni sau răi,
că nu contează cine „bagă” votul...
(E, musai, important să „puneți botul”
la tot ce v-am promis!... Ca unor nătărăi!)

Nu fac abuz de false jurăminte,
eu, la sperjur, nu mă pricep deloc (sâc!),
dar nu vreau să ocupe alt escroc
fotoliul important de... președinte!



Publicată în revista trimestrială 
de satiră și umor ACUS nr. 3 / 2019

Comentarii

  1. Portret robot ???
    NU, nicidecum. Este FOTO COLOR,5D, PANORAMAT si INRAMAT ....
    Trebuie numai multiplicat si difuzat personajului si #admiratorilor, ca si cadou, ca tot este maine ziua lor....

    RăspundețiȘtergere
  2. Manipularea pe scara larga si foarte agresiva a dus la debusolarea poporului. Si, iata rezultatul... Imi este dor de tot ce era profund si de suflet pentru noi. Am ajuns niste obiecte de inventar, valorificate din cand in cand, doar la niste alegeri(???). Inteligenta a fost manipulata cel mai grosier, dar cu niste rezultate vizibile. Ce dracu' se intampla ? Unii, care, erau apreciati pentru ceea ce au facut au devenit cei mai penibili, mai obedienti si fara nici urma de coloana vertebrala. Asta am devenit si este aproape imposibil sa ne mai revenim. Din pacate...Relu Prodan

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Inevitabilii tembeli

Adolescență, cu lampas la picior

Lăsați-mă ce sunt!...