Strigătul pămânului


Autor: Eugen Laurian
Rănită pasăre de pradă!... Te răzvrătești prin zvârcoliri 
menite a-mi ucide pacea, a-mi îngrozi închipuirea
cu demonii, atotputernici, ce-mi bântuie prin amintirea 
trecutelor tihnite zile când te sorbeam doar din priviri
și-ți căutam, în depărtare, conturul și nemărginirea.


Stăteai cuminte astă vară sub ochii mei parcă vrăjiți
de nefireasca-ți acalmie... (Și nici o umbră de turbare!)...
Doar undele-ți îmi ofereau eterna lor îmbrățișare
pe tâmpla gândurilor mele și-a miilor de-ndrăgostiți
de plaja-mi ademenitoare, de vis, de tine și de soare.


Dar astăzi, parcă-ai fi nebună!... Cu păru-n coame despletit
alergi într-una, agasantă, din răscolirile-ți profunde 
spre țărmurile-mi speriate de valurile furibunde
ce-nghit, avid, pământ și apă din pieptul meu neprihănit,
zvârlind rapid îngrijorarea din nicăieri spre orișiunde.


Bolândă mare nealbastră!... Te răzvrătești necontenit
la orice nebunească pală care-ți provoacă suferință... 
Pierzându-te apoi cu firea, venind cu-atâta stăruință,
îmi scurmi mereu la temelie cu valul tău neobosit
și-mi muști cumplit, adânc și aprig din țărmul meu de neputință...


Oprește-te odată, mare!... Stopează-ți caii aberanți
ce vin galop, ca pe pustie, și-aleargă parcă-n disperare
să mă izbească ne-ncetat în șold, în coaste și-n picioare
cu violența.necurmată a blestemaților brizanți
ce-mi rup din trup și-aruncă-n mare și vis..., și suflet..., și răbdare!


Oprește-te odată, mare!...

Mamaia – 26 decembrie 2016
Din volumul de versuri „Gravuri pe suflet” 
publicat la Editura „Tempus Dacoromânia Comterra” /2017

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Inevitabilii tembeli

Adolescență, cu lampas la picior

Lăsați-mă ce sunt!...