Prostia plină și căruța goală


 Autor: Eugen Laurian

Copil fiind, ca toți crescuți prin sate,
mergeam ades pe drum îngust de țară...
Mă depășeau încet în liniștea stelară
căruțele-ncărcate cu bucate.

Având ca „propulsor” tracțiunea animală,
doar roțile oftau, adânc, prin scârțâit...
Dar s-auzea, departe, în mersul ei grăbit,
hodorogind, câte-o căruță goală.

De-atunci am încercat misterul să dezlegu-l
și să pricep motivul pentru care
ce-i gol produce larmă mult mai mare
decât încărcătura, plinul și... întregul.

***   ***   ***

Târziu, apoi, venind în capitată
am sesizat că marea gălăgie
emană din profunda neghiobie
a unor indivizi ratați, cu țeasta goală.

Și-am concluzionat că nu fac trăncăneală
ce-i plin, util, eficient și bun;
hodorogesc și fac scandal nebun
prostia omeneasca și căruța goală.


Bragadiru – 10 aprilie 2020


Comentarii

  1. Cu voia ta o sa incerc sa ma dumiresc: prostia este plina de gol. Gol sau prostie infinita este tot aia: multa galagie si sumedenie de idei idioate. Ceva in genul gaina si margica (nimic sau prea putin , dar multa galagie).

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă în „prostie” sunt „sumedenie de idei idioate” înseamnă că nu este gol deloc! Iar când prostia geme de idioțenii înseamnă că nu prea mai este loc de ceva bun!

    RăspundețiȘtergere
  3. Colegul meu drag uite ce am inteles eu;
    era odata un car cu prosti pe care i-au rasturnat oltenii la CARACALA si de atunci a ramas carul gol.Acum urmeaza dilema mea;
    cum dracu a ajuns prostia in capitala fara car sau caruta???...ca astia nu pot gindi nici la mersul pe jos.Cind m-am referit la olteni ,sa stii ca nu fac cumva discriminare ,dar asa e vorba.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Victoraș,
      Întotdeauna am bănuit că întotdeauna pricepi mai mult decât lași să se vadă. Acum m-am și convins! (Și nu e pentru prima dată!) Ei, carul rămas gol, la Caracal, a ajuns în capitală (fără proști, că nu mai era nevoie. Erau aici, suficienți!)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin