Când ai să pleci (2)


 Autor: Eugen Laurian

Când ai să pleci,
așează-mi într-un colț doar îmbufnarea
iar inima zdrobită să mi-o atârni de grindă,
să se privească singură-n oglindă
răpusă, chinuită, la braț cu disperarea,
ca lumea bârfitoare s-o vadă suferindă.

Când ai să pleci, să nu privești de loc în urmă...  
Doar să mă lași, tăcut, în propriul meu pustiu  
întins pe năsălie sub cerul plumburiu,
mânând agale caii spre moartea care scurmă
uitând că-i prea devreme!... Sau, poate, prea târziu?

Când ai să pleci, desigur, surâsu-ți enigmatic
rămână, ne-ndoielnic, aducerii aminte
acelor clipe tandre, fierbinți în jurăminte,
urmate de amorul nebun!... Sau diplomatic
în care niciodată nu ai prea fost cuminte?

Învinge-va, în vreme, un zâmbet flușturatic
prin cerșetoare umbre din veștede morminte.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin