Încă-i bine...




Eugen Laurian


Eu știu că niciodată nu vor fi bani de-ajuns,
de-aceea viața-i dură, ciufută și greoaie...
Altminteri, n-am fi jalnici!... Și am găsi răspuns
ca taxele și birul, când vin, să nu ne-ndoaie...

Dar dacă ne permitem ca, zilnic, să iubim
și, zilnic, s-admirăm un răsărit de Soare,
e semn că, încă,-i bine!... Destul că nu plătim
să ni se dăruiacă asemenea favoare...

*
Mai știu că,-n toată piața, sunt costuri de te-nchini
și-o lună-ntreagă banii n-au cum să ne ajungă;
problema nu-i cu banii, nu banii sunt puțini,
problema e cu luna!... Că luna-i mult prea lungă!...

Dar dacă ne gândim că-n fiecare lună
există bucuria de-a căuta prin pungă,
și Luna ne zâmbește atât de-amăgitor
că nu mai știm de-i nouă..., întreagă-i..., sau e ciungă,

și respirăm întruna, tăcând mereu chitic,
din poluatul aer ieșit de prin motoare,
eu cred că, încă,-i bine că nu plătim nimic
să ni se dăruiacă asemenea favoare!...

*
Mai știu că toate-s scumpe, și viață și mâncare,
pe-a noastră inimaginabilă planetă;
dar dacă ne gândim că,-n prețul ăsta mare,
putem să stăm cu Marte și Venus la șuetă

și-avem ca privilegiu, în fiecare an
să dăm ocol total misterului din Soare,
eu cred că, încă,-i bine!... Și nu plătim prea mult
să ni se dăruiacă asemenea favoare...

*
De-aceea stau și cuget la mândrii guvernanți
și nu găsesc răspunsul la nicio întrebare...
Cum, Doamne, pot ai noștrii – ai noștrii diletanți! –
să nu ne pună birul pe ora de visare?


Bragadiru – 6 februarie 2016




[1] Vechiul Guvern, demisionat ca urmare a unor demonstrații de stradă, spunea, la plecare, că a lăsat ceva bani în „punga” bugetului. Actualul Guvern „de tehnocrați”, neales de cineva din popor, strânge cureaua argumentând că nu mai sunt bani și nu mai este nimic „sustenabil”, nici pensii, nici salarii... Mai înțelege cineva, cava?...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin