Dragoste tardivă

 Motto: Leoaica tânără, iubirea
mi-ai sărit în faţă.
Nichita Stănescu

Autor: Eugen Laurian

Cum n-am mai fost de-atunci, așa cum cred,
capabil a mima nedumerirea
și n-am avut tăria s-o reped,
cu mutra sfidătoare de aed,
i-am acceptat, neprihănit, nelegiuirea.

Nu pot a ști de unde-a apărut
leoaica agresivă și hapsână
ce a pătruns, parșiva, naivă-n așternut;
deși-o doream cândva, acum n-aș mai fi vrut
să mă testeze, iar, și-apoi... să și rămână.

S-a cuibărit ușor la pieptul meu
anticipând că voi îngădui prezența
necunoscutei agresive – de liceu,
în identificarea unui nou trofeu,
la braț cu desfătarea și cu insolența.

A tras cu grijă plapuma pe noi
șoptindu-mi lucruri nemaiauzite...
Doinind din frunza veștedă de caprifoi
a răscolit pasiuni în creieru-mi vâlvoi,
trezind deprinderi vechi, aproape adormite.

M-a săgetat cu-n aer de succes
necunoscuta mult prea tânără, iubirea...
Și a mușcat leoaica în exces
cu lăcomia-i crudă, de neînțeles,
când colții reci mi-au frânt împotrivirea.

Și n-am mai fost de-atunci, cum nu-s și-acum,
capabil a mai potoli puștoaica...
Dar marea transformare mi-o asum
și-mbrac ițarii imberbului costum
cât timpul mai păstrează, oarecum,
necunoscuta care mi-a ieșit în drum
pentru-a păstra, nebun, la pieptul meu leoaica.
  


Bragadiru – 20 iunie 2020

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin