Tinerețe


 Autor: Eugen Laurian

Hoinărind prin nord, prin sud,
căutându-te mereu
te-am găsit într-un turneu...
Eram verde... eram crud...

Erai coaptă și visai
calea către împlinire...
Eu, sărman, ți-am dat iubire
din ce am... și tu nu ai.

Cu speranța prinsă-n ram
ți-am statornicit privirea
încărcându-mi fericirea
că te simt... și că te am.

Dându-ți sufletul obol,
toată tihna și visarea,
ți-am dat cerul, ți-am dat marea,
din prea plin sau... din prea gol.

Nu mai vreau nici să te-ascult,
pleacă-n drumul tău, ispită,
soarta-mi este hărăzită
din puțin ori... din prea mult!

Vreau acum doar să amân
visul iernii slut și crunt...
Doar acum când, parcă, sunt
nici prea tânăr... nici bătrân.

Tinerețe, mă înclin 
înaintea dumitale
închinându-ți osanale
din prea mult ori... prea puțin.

Inocenței, cea dintâi,
i-aș da mintea de pe urmă
ce-n zadar în mine scurmă:
Cum să pleci?
  Cum să rămâi?


Bragadiru – 25 martie 2020


Comentarii

  1. Superbă, cum numai tinerețea, îmbătrânind, poate vorbi despre ea, cea care a fost.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin