Catâri au fost, catâri sunt, încă...

Probabil, mulți dintre cititorii acestui mesaj înțeleg perfect ceea ce ni se întâmplă acum (unii sunt de neclintit în convingerea lor, alții doar mimează). Eu, recunosc, mă declar total bulversat, neînțelegând chiar nimic din lumea sus-pusă nouă a căror decizii ne afectează, uneori, profund viața de fiecare zi.
Și, neînțelegând, caut cu obstinație o cauză. Deocamdată, n-am găsit alta mai bună decât ceea ce urmează.

Catârii

Autor: Eugen Laurian

La vremuri noi, pozând în democrați,
măgarii vechi s-au însoțit de iepe
cu gândul de-a prăsi și de-a concepe
urmași mai viguroși și mai dotați.

Tot vrând să fie-n „cinste” tari și mari,
împreunându-se cu oftică și ciudă,
au zămislit cu mintea lor zăludă
catâri, catâri – nici cai și nici măgari.

Conform învățăturilor străvechi
(Nu iese-ntotdeauna tot ce vâri!),
au apărut din iepe doar catâri
sadea, mai înzestrați doar... în urechi.

De-atunci, în viața noastră-ntruna plouă
și, neoprindu-se paranghelia,
nechează detestabil herghelia
măgarilor cei vechi... de viță nouă.

Și-având comportament „după ureche”,
(din îmbinarea poftei cu prostia!),
mai amplă-mi pare azi nemernicia
catârilor cei noi... de stirpe veche.

Bragadiru – 15 martie 2020

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin