În cine pot avea nădejde?


 Autor: Eugen Laurian

Și cine crezi că mi-ar vrea bine
din șleahta mare de mișei
ce și-ar dori toți banii mei?...
Nădejde pot avea, în cine?...

Când polițistul, fără rost,
insistă să mă amendeze,
iar pentru bani, să mediteze
profesorul mă vrea un prost,
în cine să mai am nădejde?...

Când cel ce dragoste-mi arată
mă vinde iute, mișelește,
iar cel ce casa-mi zugrăvește
mi-ar vrea-o grabnic inundată,
în cine să mai am nădejde?...

Când avocatul, că-l plătesc,
în gând, necazuri îmi dorește,
iar doctorul nădăjduiește
ca tot mai des să-l „omenesc”,
în cine să mai am nădejde?...

Când făcătorul de sicrie
să-și vândă racla jinduiește,
iar preotul ce morți „slujește”
mă vrea întins pe năsălie
în cine să mai am nădejde?...

Când cel ce poarta mi-o repară
mereu stricată mi-o dorește,
iar cel ce țara cârmuiește
m-ar vrea plecat la lucru-afară,
în cine să mai am nădejde?...

Când cel suit în vârful scării,
scuipând în jos, mă umilește
și când întruna pârjolește
cu focul viu al nepăsării,
în cine să mai am nădejde?...

Când toți ar vrea să mă despoaie  
doar hoțul binele-mi dorește!...
Că, ce-ar fura, vagabonțește,
de n-aș avea nicio lescaie?...

 *  *  *
Când toți ar vrea să mă jupoaie
în hoți mai pot avea nădejde!



Bragadiru – 28 decembrie 2018
Din volumul de poezie aflat în pregătire

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lăsați-mă ce sunt!...

Inevitabilii tembeli

Pasul 1 - Începe cu puțin